Raportul Pieței de E-Commerce B2C în Europa: statistici și previziuni pentru 2019 – sursa blogul GPec

Raportul Pieței de E-Commerce B2C în Europa: statistici și previziuni pentru 2019

În 2018, piața de retail online B2C a înregistrat o creștere de 11.87% în Europa, atingând o cifră de afaceri de 547 de miliarde de euro. Pentru 2019, Raportul Pieței de E-Commerce B2C în Europa estimează o creștere de aproximativ 14%, până la 621 miliarde de euro. Rezumăm mai jos principalele rezultate ale raportului și statisticile pentru România.

Cifra afaceri ecommerce B2C Europa 2019

Europa de Vest rămâne cea mai mare piață de e-commerce din Europa, cu o cifră de afaceri de 363 de miliarde de euro, aproximativ 66% din totalul retailului online de pe continent. Europa de Sud urmează cu 14% (78 miliarde de euro), Europa de Nord cu 9% (49 miliarde de euro), Europa Centrală cu 6% (34 miliarde de euro), iar Europa de Est reprezintă 4% din total share, cu o cifră de afaceri de 23 de miliarde de euro.

În ceea ce privește media cheltuielilor online, nordicii conduc clasamentul cu 2.046 de euro, în vreme ce est-europenii cheltuie doar 276 de euro la cumpărături online.

Elveția este țara cu cea mai mare rată de cumpărături on-line (88%), urmată de Marea Britanie (87%) și Danemarca (86%), în timp ce cele mai scăzute rate pentru shopping online în 2018 sunt înregistrate de Bulgaria (31%), România (26%) și Ucraina (22%).

Printre motivele pentru care europenii nu cumpără online, raportul menționează viteza de livrare, lipsa încrederii în procedurile de primire și returnare a produselor și problemele legate de securitatea plăților.

Starea retailului online B2C în Europa de Est și România

În 2018, piața de e-commerce est-europeană a înregistrat 22.9 miliarde de euro, o creștere de 7,2% față de 2017. Pentru 2019 se estimează o creștere de 16,6% și o cifră de afaceri de 26.7 miliarde de euro.

Țările din blocul est-european au cel mai slab grad de penetrare al internetului, cu o medie de 71% din populație conectată. 52% dintre aceștia se conectează pentru a face cumpărături online.

Shopping online țări europene 2019

În România, 74% din populație se conectează la internet. Dintre aceștia, 26% au făcut cumpărături online în 2018 și se estimează o creștere de 1% pentru 2019 și o cifră de afaceri de 4.68 miliarde de euro.

Românii încă preferă într-o mare proporție să cumpere din magazinele fizice decât online. 48% dintre ei vor să vadă produsele înainte, sunt fideli brand-urilor sau, pur și simplu, s-au obișnuit să ia la pas magazinele.

Metoda de plată preferată rămâne rambursul (74%), urmat de departe de plata online prin card (25%).

Cei mai importanți retaileri online din România sunt eMAG, Altex, Cel, Elefant, F64 și Evomag.

 


Raportul a fost realizat de Ecommerce Europe și EuroCommerce și poate fi descărcat de pe Ecommerce Wiki.