Raportul Pieței de E-Commerce B2C în Europa: statistici și previziuni pentru 2019
În 2018, piața de retail online B2C a înregistrat o creștere de 11.87% în Europa, atingând o cifră de afaceri de 547 de miliarde de euro. Pentru 2019, Raportul Pieței de E-Commerce B2C în Europa estimează o creștere de aproximativ 14%, până la 621 miliarde de euro. Rezumăm mai jos principalele rezultate ale raportului și statisticile pentru România.
Europa de Vest rămâne cea mai mare piață de e-commerce din Europa, cu o cifră de afaceri de 363 de miliarde de euro, aproximativ 66% din totalul retailului online de pe continent. Europa de Sud urmează cu 14% (78 miliarde de euro), Europa de Nord cu 9% (49 miliarde de euro), Europa Centrală cu 6% (34 miliarde de euro), iar Europa de Est reprezintă 4% din total share, cu o cifră de afaceri de 23 de miliarde de euro.
În ceea ce privește media cheltuielilor online, nordicii conduc clasamentul cu 2.046 de euro, în vreme ce est-europenii cheltuie doar 276 de euro la cumpărături online.
Elveția este țara cu cea mai mare rată de cumpărături on-line (88%), urmată de Marea Britanie (87%) și Danemarca (86%), în timp ce cele mai scăzute rate pentru shopping online în 2018 sunt înregistrate de Bulgaria (31%), România (26%) și Ucraina (22%).
Printre motivele pentru care europenii nu cumpără online, raportul menționează viteza de livrare, lipsa încrederii în procedurile de primire și returnare a produselor și problemele legate de securitatea plăților.
Starea retailului online B2C în Europa de Est și România
În 2018, piața de e-commerce est-europeană a înregistrat 22.9 miliarde de euro, o creștere de 7,2% față de 2017. Pentru 2019 se estimează o creștere de 16,6% și o cifră de afaceri de 26.7 miliarde de euro.
Țările din blocul est-european au cel mai slab grad de penetrare al internetului, cu o medie de 71% din populație conectată. 52% dintre aceștia se conectează pentru a face cumpărături online.
În România, 74% din populație se conectează la internet. Dintre aceștia, 26% au făcut cumpărături online în 2018 și se estimează o creștere de 1% pentru 2019 și o cifră de afaceri de 4.68 miliarde de euro.
Românii încă preferă într-o mare proporție să cumpere din magazinele fizice decât online. 48% dintre ei vor să vadă produsele înainte, sunt fideli brand-urilor sau, pur și simplu, s-au obișnuit să ia la pas magazinele.
Metoda de plată preferată rămâne rambursul (74%), urmat de departe de plata online prin card (25%).
Cei mai importanți retaileri online din România sunt eMAG, Altex, Cel, Elefant, F64 și Evomag.
Raportul a fost realizat de Ecommerce Europe și EuroCommerce și poate fi descărcat de pe Ecommerce Wiki.